Organisatie

Met twee unieke theaterzalen – het 106 jaar oude Luxor en sinds 23 jaar het nieuwe Luxor – is het Luxor Theater een van de grootste theaters van Nederland. We zijn niet alleen toonaangevend op het gebied van cabaret, musicals en (internationale) theaterconcerten, maar bieden ook een breed georiënteerde stadsprogrammering waarmee we lokale artiesten in de spotlight zetten en een opstap bieden voor (beginnende) theatermakers. Met Café Dox, ons inpandige horecagelegenheid die voor iedereen toegankelijk is, brengen we Luxor dichter bij de stad en de stad dichter bij Luxor. 

 

Missie
Luxor is een organisatie die zich onlosmakelijk wil verbinden met de Rotterdamse samenleving. Luxor wil in haar theaters (inter)nationaal entertainment van hoge kwaliteit bereikbaar maken voor alle Rotterdammers en met haar publieke programma structureel investeren in de ontwikkeling, verbinding en het geluk van alle inwoners van de stad. 

 

Visie
Eind 2028 hebben wij ons duidelijk verder ontwikkeld van een voornamelijk presenterend theater naar een theater met óók een maatschappelijke rol. We hebben naast ons grootschalig theateraanbod dan ook een plek gecreëerd waar we makers faciliteren in de zakelijke en productionele ontwikkeling van hun carrière. Met ruimte voor co-creatie en innovatie. En een centrale plek in de samenleving van Zuid waar bewoners, bezoekers en makers elkaar de hele dag ontmoeten. Een laagdrempelige, fijne plek waar iedereen iets beleeft, en waar alle Rotterdammers zich thuis voelen.

Directie en Medewerkers

 

DIRECTIE 

Marc van Kaam (foto: Khalid Amakran)

Algemeen Directeur
Marc van Kaam

 

Zakelijk Directeur
Ulrike Söbbeke


Secretariaat

Wilma van der Linden

PROGRAMMERING


Hoofd Programmering

Hillechien Steenbruggen

 
Stadsprogrammeur
Melisa Cijntje en Yorbi Guttierrez (Community Builder)

  

DEVELOPMENT


Hoofd Development

Elaha Abhar

 

Interim Hoofd Development
Karel Greven


Relatiebeheer en Fondsenwerving
Nina van der Kaaden en Robin Ekkart

 

  

FINANCIËN EN P&O


Coördinator Financiële afdeling
Dorine Ter Haseborg

Assistent Controller
Bea Bouwer-Keizerwaard
  

Financiële administratie
Marloes van der Meirsch en Rosanna Obispo

HR Adviseur
S. Chan

 

OPERATIONS


Hoofd Operations

Egbert Mellema

Coördinator Theatertechniek
Fred Tamminga

Theatertechniek

René Klomp (Toneelmeester), Jan-Tonnis Fernhout, Arlo van Pelt, Len Nijs, Pieterjan Witte, Victor den Boer,  Rudy van Loo, Bas Koole, Noud Roos en Jeroen Twisk

 

Coördinator Facilitair
Constance Korsten

 

Facilitair
John van Dommelen, Saloua Zouguarh, Joan Geduld en Anouk Hartog (stagiaire)

 

 

Functioneel Beheerder ICT

Mark Hotting

  

MARKETING & CUSTOMER SERVICE 

Hoofd Marketing & Customer Service

José Sluijs

Coördinator Customer Service
Liane de Wit

Customer Service
Sharmila Ghoerai, Hans Harts, Alyssa Hadik

 
Marketing & Communicatie

Marit de Rek, Max Barendrecht, Iris van Dalen, Marlies van Noppen, Floor Boonstra, Daan Bruin, Ben van Bekkum, Sohaina Sarfaraz, Babs Boomsma (stagiaire marketing) en Billy van Delft (stagiair DTP)

 

PRODUCTIE


Hoofd Productie

Ivonne van Uden

Eventmanager
Gaby de Block, Marèse Vervooren, Lotte van Deventer en Nick van Uffelen (stagiair)


Cultureel producent
Wijnand Gomes en Dilan Tekin

 

HOSPITALITY 


Hoofd Hospitality 
Koen Horsten

Coördinator

Rutger Heck


Dutymanagers

Ghislaine Prickartz, Ella Jane Douw, Luca Koster en Dimitri Versendaal

Floormanagers

Ilana Volwerk, Danno Meulens, Collin Klaassen, Linda van Beelen, Jennifer van der Stek, Sharona Boere en Lisa Mol

Medewerker horeca

Ans de Jonge

 

Vrijwilligers
Caroline Bijl, Cees van Dongen, Marijke van Eekelen, Betty Eijkelenboom, Jeanine van den Ende, Anneke van den Corput-Fun, Jolanda Groenendijk, Erni van der Have, Lenie Heijboer, Freek Houtman, Joke Huigen, Marianne Koch, Corinne Koenderman, Hannie de Kreek, Lies Lieshout, Monique Lodder, Anneke Luijten, Marian de Moor, Will van Oort, Lia Pijpers, Daan Pleijsier, Marian Rebers, Anja Scholte-Pors, Babs Smit, Lucie Stoopendaal, Diet Vels, John Vrolijk, Anita Wadman, Liesbeth Wagter, Anne Maria Westerveld, Nelleke Wijnties, Jannie Zom, Henk Smit, Nanneke Hulleman-Hoornweg, Monique Sonneveld, Margreet Grundmeijer

Vacatures

Op dit moment hebben we geen openstaande vacatures. 

Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht is voor Luxor behalve toezichthouder ook sparringpartner en klankbord van de organisatie.

 

De raad bestaat op dit moment uit zeven personen die hechten aan een goed intern samenspel, waarbij de verschillende expertises bijdragen aan de oordeelsvorming van de raad als geheel en aan een professioneel samenspel met de directeur / bestuurder. De Raad van Toezicht vergadert gemiddeld vijf keer per jaar. 

 

De Raad van Toezicht van het Luxor Theater bestaat uit:

Jaarverslag Luxor Theater Rotterdam 

Bekijk het jaarverslag 2019.

Bekijk het jaarverslag 2020.

Bekijk het jaarverslag 2021.

Bekijk het jaarverslag 2022.

Bekijk het jaarverslag 2023.