Veelgestelde vragen

Account

Inloggen lukt niet: 

  • De gebruikersnaam kan alleen een e-mailadres of mobiel telefoonnummer zijn. 
  • Het is langer geleden dat een account is aangemaakt, dan moet er een nieuw online account worden aangemaakt. 

Bevestiging / tickets / nieuw wachtwoord komt niet binnen in de mail:

  • Controleer de ongewenste mail, vooral bij Gmail en Hotmail.
  • Wanneer de spamfilter heel streng staat dan komen soms onze mails niet binnen, je moet ons dan als gewenste afzender markeren. 

Retourbeleid


Ik heb kaarten voor een voorstelling maar kan hier onverhoopt niet bij aanwezig zijn, wat gebeurt er met mijn kaarten? 

De meeste kaarten die je hebt gekocht bij het Luxor Theater kun je tot 5 uur voor de voorstelling omruilen voor een waardebon (cadeaukaart), mail dan naar kassa@luxortheater.nl 

De waardebon blijft onbeperkt geldig en je kunt deze gebruiken als betaalmiddel bij een volgende boeking via onze site, telefonisch of aan de kassa. 

Wil je je kaarten omruilen voor een andere datum van de voorstelling of een andere voorstelling dan kan dat door te mailen naar kassa@luxortheater.nl. 


Voor het omruilen van kaarten naar een waardebon of andere datum rekenen wij 2,25 euro omruilingskosten per ticket.
 

 

Let op!  Er zijn voorstellingen met afwijkende voorwaarden, deze kaarten kunnen niet geruild en/of geannuleerd worden. Indien dit van toepassing is staat dit vermeld op de voorstellingspagina. 


Reserveringen voor een restaurant kunnen tot maximaal 24 uur van tevoren worden geannuleerd.
    

 

Over online kaarten kopen

Kaarten niet kunnen printen vanuit de mail

Dat klopt, in ons systeem gebeurt alles vanuit je persoonlijke pagina. Ook het downloaden of printen van de tickets. 

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Is mijn bestelling wel gelukt?

Controleer de map waarin jouw SPAMberichten terechtkomen in je e-mailprogramma. Ook is het belangrijk dat je na je online betaling klikt op 'Voltooien' om terug te keren op de website. Als de betaling gelukt is, moet je binnen een uur de kaarten ontvangen.

 

Ik weet mijn inloggegevens niet meer. Hoe kan ik nu inloggen?

Je dient eenmalig een account aanmaken. Heb je dat al gedaan dan kan je hier de inloggegevens opvragen: Verstuur mijn inloggegevens naar mijn e-mailadres.
 

Ik weet mijn inloggegevens niet meer en kan deze ook niet opvragen omdat mijn e-mailadres verouderd is. Wat nu?

Stuur een e-mail met jouw oude én nieuwe e-mailadres naar kassa@luxortheater.nl. Wij passen het zo snel mogelijk aan.
 

Ik heb kaarten gekocht via iDeal maar ik krijg ze niet binnen. Wat nu?

Soms zijn er storingen bij iDeal (zie hiervoor beschikbaarheid.ideal.nl). Zie je dat er foutmeldingen zijn bij je bank, neem dan met de kassa contact op over jouw kaarten: 010 - 4843333 of kassa@luxortheater.nl.
Ook kan het zijn dat je de betaling nog niet definitief hebt voltooid (en terugkomt op de Luxor website) omdat je op een telefoon of tablet bestelt en de knop 'Voltooien' niet goed kunt zien. Klik op de knop Voltooien.
 

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Als je e-tickets of mobile tickets koopt, ontvang je direct een e-mail met de link van de e-tickets/mobile tickets wanneer de betaling bevestigd is. Wanneer je kiest voor kaarten per post, dan ontvang je je kaarten binnen 3 weken thuis.  NB: Als de voorstelling binnen vijf werkdagen plaatsvindt, kan je de kaarten afhalen aan de kassa van het theater (op vertoon van je reserveringse-mail).
 

Ik heb mijn online bestelde kaarten nog niet ontvangen, en de voorstelling is al deze week. Wat nu?

Als je de kaarten op de dag van de voorstelling nog niet ontvangen hebt, kan je deze afhalen aan de kassa van het theater waar je naartoe gaat op vertoon van je bevestigingsmail.
 

Ik heb plaatsen besteld/ontvangen via de website, kan ik deze nog annuleren of wijzigen?

Momenteel is dat helaas niet mogelijk.
 

Hoeveel kost het om online te reserveren?

Als je online boekt, betaal je €2,50 transactiekosten (enkele kaarten) en €4,75 transactiekosten (meerdere kaarten). Kaarten verzenden per post: + €3,50 per transactie. 

 

Hoe kan ik mijn gekochte kaarten op mijn smartphone laden?

Lees hier de handleiding voor mobile tickets
 

Moet ik mijn e-tickets uitprinten of scannen jullie ook kaarten vanaf een smartphone?

Wij kunnen scannen vanaf je telefoon. Het liefst mobile tickets, maar een duidelijke streepjescode kan ook. Zorg ervoor dat je schermverlichting fel genoeg is en dat je gemakkelijk naar meerdere kaarten kunt swipen.

 

Kan ik voor meerdere producties smart tickets kopen?

Nee. Bij smarttickets dien je per productie een transactie af te ronden. Wil je voor meer voorstellingen kaarten kopen, moet je meerdere transacties voltoooien.

Algemeen

Voor sommige voorstellingen gelden afwijkende voorwaarden. Wat betekent dat?

Voor een aantal voorstellingen gelden andere voorwaarden dan voor de meeste voorstellingen. Zo gelden er geen reguliere paskortingen, kunnen de kaarten niet omgeboeken of geretourneerd worden, kunnen we reeds gekochte kaarten niet terugnemen of inwisselen voor een waardebon, en is een gratis drankje (in de pauze) niet inbegrepen. Dit geldt alleen voor de voorstellingen waarbij dit expliciet vermeld staat.


Ik heb een Luxor waardebon. Hoe kan ik die verzilveren?

Een Luxor waardebon kan je bij een telefonische reservering of aan de kassa verzilveren, of bij het online bestellen van kaarten.
 

De voorstelling is uitverkocht, komen er nog kaarten vrij?

Kort voor, of op de voorstellingsdag zelf, komen er soms nog kaarten terug in de verkoop. Het loont soms de moeite om toch nog even met de kassa te bellen op telefoonnummer 010 - 484 33 33. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om vanaf een uur voor aanvang een volgnummer op te halen. Niet afgehaalde kaarten worden dan enkele minuten voor aanvang alsnog verkocht.
 

Zit er een gratis pauzeconsumptie in mijn kaartprijs?

Bij de meeste voorstellingen krijg je een gratis drankje aangeboden (als er geen pauze is, krijg je je consumptie na afloop van de voorstelling). Voor sommige voorstellingen gelden afwijkende voorwaarden. Indien je een gratis pauzeconsumptie krijgt staat dit aangegeven op de voorstellingspagina.

 

Ik ben te laat, wat moet ik doen?
Mocht je te laat in het theater arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden, wanneer het de artiest(en) en het publiek zo min mogelijk stoort. (In sommige gevallen kan dit pas na de pauze zijn.) Het kan hierbij zijn dat je wordt nageplaatst op een andere stoel dan de geboekte stoel. Wanneer de voorstelling een pauze heeft dan kan je na de pauze wel op je eigen plaats gaan zitten. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, kan dat betekenen dat je de zaal in het geheel niet mag betreden. In dit geval geldt geen recht op restitutie. 
 

Hoe kom ik aan een affiche van de voorstelling?

Wanneer affiches van de voorstelling verkocht worden, gebeurt dit bij de garderobe (nieuwe Luxor) of een speciale merchandise-kraam (oude Luxor). Affiches die in het theater hangen zijn helaas niet beschikbaar voor publiek.
 

Ik wil de nieuwsbrief ontvangen. Wat moet ik doen?

Je dient hiervoor een account aan te maken en vervolgens onderaan het formulier aan te geven dat je de nieuwsbrief wilt ontvangen.
 

Kan ik mijn cadeaubonnen bij jullie besteden?

Wij accepteren Theater- en Concertbonnen en de Podiumcadeaukaart. Om deze te verzilveren kan je naar de kassa van het theater komen. Wij accepteren geen VVV-bonnen of Nationale Musicalbonnen. 

 

Over voorstellingen bezoeken met kinderen

 
Kan ik met een baby naar de voorstelling?

Nee, dit kan helaas niet. Bij kindervoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Kinderen jonger dan deze leeftijdsindicatie kunnen wij helaas niet toelaten. Niet alleen is een voorstelling voor de baby wellicht te indrukwekkend, ook kan de baby overlast bezorgen voor de overige bezoekers. 

 

Gelden er paskortingen? 

Ja, op sommige voorstellingen geldt een paskorting. Dit betekent dat je 50% korting op de toegangsprijs voor studenten en houders van een CJP-pas. Je krijgt de korting vanaf 1 uur voor aanvang alleen aan de kassa van het Luxor Theater op vertoon van CJP-pas of studentenkaart (reserveren niet mogelijk). 

Waarom is er een leeftijdsindicatie?

Bij kinder- en jeugdvoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Deze indicatie geeft aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling is gemaakt. Deze is gebaseerd op de inhoud en de lengte van de voorstelling. Kinderen jonger dan deze richtleeftijd kunnen de voorstelling voor de spelers en andere bezoekers verstoren. Wij vragen of je hier rekening mee wilt houden.
 

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?

Jazeker. In beide theaters beschikken we over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien.
 

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Kan ik de kinderwagen / buggy ergens kwijt?

Geen probleem. Vraag aan onze medewerkers bij de garderobe waar je de buggy neer kunt zetten.
 

Mogen kinderen alleen naar de voorstelling?

Wij raden aan om kinderen tot 16 jaar altijd met een volwassene naar de voorstelling te laten gaan.

 

Over mindervaliden

Ik wil plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker. Hoe kan ik dat doen?

Om rolstoelplaatsen te reserveren kan je bellen met 010 - 484 33 33 of mailen naar kassa@luxortheater.nl

 

Zijn er plaatsen voor slechthorenden?

Nee, geen speciale plaatsen want slechthorenden kunnen op iedere stoel in het nieuwe Luxor Theater gebruikmaken van de aanwezige FM installatie (kinbeugel of inductielus), en op iedere stoel in het oude Luxor Theater gebruikmaken van de aanwezige infrarood installatie (kinbeugel of inductielus). Apparaten zijn te leen aan de informatiebalie.


Zijn er plaatsen voor slechtzienden?

Speciaal voor slechtzienden reserveert Luxor een aantal plaatsen per voorstelling. Wil je daarvan gebruikmaken, reserveer dan tijdig via 010 - 484 33 33 of mail naar kassa@luxortheater.nl

 

Over de Podium Cadeaukaart

Kan ik mijn Podium Cadeaukaart ook gebruiken voor het online bestellen van kaarten?

Ja. Je kunt in het betaalproces (een deel van het bedrag) betalen met jouw Podium Cadeaukaart.
 

Kan ik mijn Podium Cadeaukaart ook gebruiken voor het telefonisch bestellen van kaarten?

Jazeker. Bel 010 - 484 33 33 en houd jouw Podium Cadeaukaart bij de hand.
 

Ik heb een Theater en Concertbon kan ik die online verzilveren?

Helaas is de papieren Theater-en Concertbon (de voorloper van de Podium Cadeaukaart) niet online te gebruiken. Als je via de website kaarten koopt, dan kan je op de dag van de voorstelling met je entreebewijs en bon langs de kassa komen en dan verzilveren wij deze alsnog voor je. 



Staat je vraag er niet bij?

Mail ons je vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. Stuur een email naar: kassa@luxortheater.nl