Alles wat je moet weten over je tickets

Tickets voor onze voorstellingen en activiteiten zijn te boeken via onze website, telefonisch of aan de kassa.
Via onze website kun je maximaal 10 tickets reserveren. Kom je met een grotere groep dan 10 personen? Mail dan naar kassa@luxortheater.nl.
In sommige gevallen kan een ander maximum aantal tickets gelden. Wanneer dit het geval is, staat het op de pagina van de voorstelling vermeld.
Om te voorkomen dat er veel enkele plaatsen in de zaal overblijven, is het online niet mogelijk om losse stoelen over te laten. Wil je graag deze plaatsen reserveren of zijn er geen andere mogelijkheden meer? Neem dan contact met ons op.
De transactiekosten dekken de kosten die betrekking hebben op de ticketverkoop. Denk aan kosten voor het verkoopsysteem, de datacommunicatie, hosting en iDEAL.
Ja, wij accepteren de Podium Cadeaukaart en Luxor waardebon (beiden online, aan de kassa en telefonisch) en de Theater & Concertbon (uitsluitend aan de kassa).
Heb je je tickets online gekocht en je cadeaukaart niet online ingewisseld, dan kun je uitsluitend vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling je bon inleveren bij de kassa. We zullen de waarde van de bon naar je overmaken.
Wij accepteren geen VVV-bonnen of Nationale Musicalbonnen.
Ja, er zijn voorstellingen waar deze paskorting geldig is. Wanneer de korting geldt staat dit vermeld op de pagina paskortingen.
Per studentenkaart of CJP-pas kun je 1 ticket kopen met 50% korting. Je ontvangt deze korting alleen aan de kassa, vanaf één uur voor aanvang van de voorstelling en alleen op vertoon van CJP-pas of studentenkaart. Reserveren is helaas niet mogelijk.
Direct na de betaling van je tickets ontvang je een bevestigingsmail (check ook je spambox). Vanuit die mail kun je naar je account om je tickets te downloaden en als e-tickets of op te slaan op je telefoon. Wanneer je hebt gekozen voor kaarten per post, ontvang je je kaarten binnen 3 weken thuis. Als dit langer duurt, neem dan contact met ons op.
Via je account kun je je tickets opnieuw downloaden.
Heb je je tickets via de post ontvangen en ben je die kwijt? Vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling kun je kopiekaarten afhalen bij onze kassa. Neem een geldig legitimatiebewijs mee.
Voor de meeste voorstellingen geldt dat je je tickets tot 5 uur voorafgaand aan de voorstelling kunt omruilen voor een Luxor waardebon. Mail of bel ons hiervoor.
Er zijn een aantal voorstellingen waarbij wij geen tickets retour nemen. Wanneer dit het geval is staat dat specifiek vermeld op de pagina van de desbetreffende voorstelling.
Bij sommige populaire voorstellingen werken wij met secure tickets. Dit zijn digitale tickets die na aankoop niet direct gedownload kunnen worden. Vanaf een uur voor aanvang zijn deze tickets beschikbaar in je account. Secure tickets werken met een QR-code die elke 15 seconden verandert. Op die manier voorkomen we illegale doorverkoop.
Bij pay what you can betaal je wat jij kunt missen. Je hebt dus ook de keuze niets te betalen voor je ticket (op een paar uitzonderingen na). Met jouw bijdrage kunnen we programma’s voor iedereen in de stad blijven maken, talent ondersteunen en nieuwe initiatieven lanceren.
Ja, je kunt een Luxor Waardebon aan de kassa kopen of online kopen.
Nee, het bedrag kan over verschillende bestellingen worden verspreid.
Dat is mogelijk, mail hiervoor naar kassa@luxortheater.nl.
Goed om te weten: dit is een standaard betalingsbewijs waarop we geen externe referentienummers of andere kenmerken kunnen toevoegen.
We werken in de meeste gevallen niet met wachtlijsten. Maar regelmatig komen er alsnog plaatsen vrij. Houd daarom onze website en sociale media goed in de gaten.
Wanneer er toch een wachtlijst beschikbaar is, wordt dat aangegeven op de pagina van de desbetreffende voorstelling.
Neem rechtstreeks contact op met de Nationale Theaterkassa, dat kan via 0900 – 9203 (€ 0,45 pm) of via info@ntk.nl.
Neem rechtstreeks contact op met Eventim.
Neem rechtstreeks contact op met Ticketmaster.
Nee, helaas geven wij geen korting geven op eerder gekochte tickets.